torsdag, februar 26, 2009

Barnetilbehør

På Mega har de en egen avdeling som heter "barnetilbehør". Ved første øyekast ikke så uvanlig, da den bestod av bleier, smokker, og annet som man trenger til små barn.

Men det var noe med ordet som gjorde at assosiasjonene mine dro av gårde en helt annen plass. Tilbehør. Barnetilbehør. Ting som hører til barn. Min forskrudde hjerne så for seg foreldre som kom for å bytte ting og tang som de ikke var helt fornøyde med hos barnet. Har den nyfødte ett bein som er kortere enn det andre? Ingen problem, på Mega har de en avdeling for slikt. Her kan du komme og bytte den gamle foten i en ny. Eller er du ikke helt fornøyd med barnets røde hår? Kom i barnetilbehøravdelingen og bytt da vel!

Jeg skulle ønske de hadde en tilsvarende voksenavdeling. Så kunne jeg byttet kroppen min inn i en litt lengre. Bare 8 cm ekstra. Det er da ikke så mye å be om?

Ingen kommentarer: