mandag, mai 23, 2011

Topp 5 radiostemmer

Jeg er glad i radio og hører mer enn gjerne på NRK P3 flere timer hver dag. Blant mine all-time favoritt program finnes Irma 1000, Mamarazzi og Drillpikene. Jeg liker jenter/damer med glimt i øye (går det ann å si om noen du hører på radio?) og formidler egenskapene i orden.

I denne uhøytidelige posten skal jeg kåre mine topp 5 radiostemmer. Samtlige har jobbet/jobber i NRK, de er kvinner og jeg skulle gjerne hørt dem alle i en og samme sending.

Plass 4 og 5 går til jentene fra Drillpikene. Kristine Riis og Live Nelvik er neste klin umulig å skille fra hverandre på radio. De underhold meg over gjennomsnittet med sine Marit Larsen vitser i Drillpikene og begge har herlige stemmer på radio. Kristine fungerer per tiden som vikar for Live i P3 morgen. Live lager tv-programet Dama til... som sende til høsten. Tar je gikke helt feil får du se Kristine i Nissene på låven eller noe sånt til jul.
Live Nelvik og Kristine Riis
3. plass går til en gigant i NRK radio og tv. Anne Lindmo har underholdt med blant annet Mamarazzi (scroll litt ned på sia så finner du ei gammel sending) og Store Studio. Herlig stemme og lun underfundig humor.
Anne Lindmo
2. plass går til P3s egne Siri Kristiansen. Hun har jobbet i P3-morgen og er for tiden å høre i Lørdagsrådet. Programmet hvor kjente nordmenn gir andre nordmenn råd. Siri har også vært med i Nytt på Nytt, er stand-up komiker og en kjær radiostemme for de av oss som stortsett tuner inn til P3.
Siri Kristiansen
1.plass går til ingen ringere en damen med norges herligste stemme: Kari Slaatsveen. Du har hørt henne i Irma 1000 og Holger Nielsens metode. For tiden Kveldsmat på onsdager og Helgeland på lørdager. Du har sett/hørt henne som en del av panelet i 20 spørsmål, samt titt og ofte i Løvebakken på tv. 

Kari Slaatsveen


Ingen kommentarer: