tirsdag, november 29, 2005

Det nærma sæ jul...

...Og som sæ hør og bør e det betrakteli høgere frekvens på barbermaskin-reklama på tv.
Som nevnt i forrige innlegg kjæm artista me "best of"-plate på SAMLEbånd (haha)...

Cubus og Kapahl ska vel snart begynn me undertøysreklaman ijæn. Der 5-6 slanke, høge kvinnfolk sett i ei seng i rød jule-undertøy og smil og ler. Kanskje hopp de litt rundt åsså. Sånn bare førr å understrek at jule e hygge og moro. Rart det der, æ har aldri sprada rundt i undertøye sammen med venninn mine, og hoppa litt rundt som følge av pur juleglede (Ka man gjør sammen med kjæreste e ei heilt anna historie, men det begrensa sæ vel ikke te adventstia).

Coca-Cola Nissen e stadi ute å kjør me sleda si. Han har te og me fått innpass hos NSB. NSB stoppa nemmeli togan førr at nissen ska kom uhindra fram. Han har begynt med lavtflyging åsså! Kan vel ha en sammenheng me at luftrommet over Europa aldri har vært meir travelt. Det som bekymra mæ rimeli masse akkurat no, som vi no snakka om flyging, e selvsagt nesen te Rudolf. Dem som har litt peiling på navigasjon veit jo at man bruka rødt og grønt lys for og marker kan som e høyre og venstre (styrbord og babord om du vil). Men så vidt mæ bekjente e det ingen av Nissen sine 12 reinsdyr som har grønn lysanes nese! Ergo e Rudolf fremst me rød nese og dette kan før te mange kaotiske situasjona ser æ førr mæ. Bare røde lys forbinn æ i hvert fall me bak/bremselys... Det vil si at dem som træff på Nissen og klikken hannes (reinsdyran) trur at dem kjør/flyg bak nåkka. Mens det egentli kjæm rett i mot! Og der har du potensialet førr ei overskrift æ helst ikke vil les på 1. juledag;

"Santa Claus killed in mid-air collition!" eller på norsk om du vil;"Julenissen drept i midt-lufts kollisjon!"
Direktør i Luftfartsverket uttaler; "dette har vi fryktet lenge!" ICAO (internasjonal luftfarts org) vil heretter påkreve at den påtroppende Nissen og han følge, monterer lys iht luftfarts bestemmelser, samt får en ny moderne radar som gjør det letter å monitorere trafikken rundt sleden.
Fra Nordpolen stiller Nissens familie seg skeptisk til de nye kravene fra ICAO. Familien Claus er enda i sjokk etter at Nissefar plutselig ble revet bort julaften. En talsmann for familien uttaler også at det nye utstyret medfølge både en økonomisk og rekrutteringsmessig utfordring for familien Claus. Utstyret som heretter må være installert i alle nissesleder må integreres i skroget, noe som vil ta tid. Det vil også ta tid og utdanne Nissens etterfølger, nå som det kreves opplæring i radar- og innflygings-systemer og lys signaler.

Greenpeace har allerede klaget avgjørelsen inn til den internasjonale miljøverndomstolen i Panopli. Greenpeace uttaler at de nye kravene det vil medføre en betydelig større belastning på reinsdyrene, som følge av tyngre slede. Paul Watson: ”dette er et helt tydelig eksempel på menneskers vedvarende tortur av dyr, selv i Nissen hjelpere slipper unna menneskehetens tyranni ”.
Da vi stilte spørsmål om ikke Greenpeace generelt var i mot ”dyrearbeid” av denne typen, ble herr Watson sprekk rød i ansiktet og mumlet noe om at han ikke kunne uttale seg negativt om Nissen i fare for å miste den lille støtten han har i USA.

Følge den spennede utviklingen i ”Nisseskandale i luften”. Direkte fra Nordpolen og Montereal; Bente Beliveinsanta

Ingen kommentarer: