lørdag, mai 05, 2007

Forkjøpsrett

For tiden driver jeg og leter etter leilighet. Det har jeg for såvidt gjort ganske lenge, men i det siste har interessen fra min side tatt seg opp.

Det vil si at jeg den siste tiden har vært i banken og fått finansieringsbevis, vært på tre visninger, vunnet en budkrig, men likevel står jeg her uten hus.

Hvorfor?
Jo, fordi et gjeng som kaller seg boligbyggelag (BBL) har en greie som heter forkjøpsrett. Det vil si at de kan sitte på gjerden, ikke gjøre annet enn å være på visning og skrive sg på en liste, for så å bli oppringt når budrunden er over og selger har godtatt bud og tidspunkt for overtakelse. Megler spør sikkert; "Ja, nå har de der idiotene som ikke er medlem hos oss budt seg ferdi. Vil du ærede medlem ta denne leilighet som hos oss står til samme pris som godtatt bud?" Hvorpå meldem svarer; "Hm, ja det vil jeg gjerne"

Svin hele gjengen. Her har jeg gått med en følselse av konstant løs mage, lagt inn bud, fått motbud, og lagt inne bud på nytt. Jeg vinner budkrigen, også kommer svina med forkjøpsrett på banene og sier "ja takk".

Skal faen komme og parkere foran garasjen din slik at du ikke kommer deg ut om morgenen. For husk! Jeg vet hvor du bor, for der skulle jeg bodd!

Ingen kommentarer: