mandag, februar 20, 2012

Møt min vrede, Travellink!

Kjære Travellink (Missin Link) Busy link.
Situasjon: Noe hender som gjør at den en pakkereise man har bestilt gjennom dere ikke kan gjennomføres (la oss kalle det et dødsfall i familien). What to do? Enkelt! Man ringer Travellinks Norwegain-kundetelefon. Ja, du vet den som spesielt skal ivareta idioter som har bestilt pakkereiser på Norwegians hjemmeside. 
Søndagsettermiddag opplyser telefonsvareren på svorsk at de har åpent hverdager mellom 09-16, lunsjstengt mellom 1130 og 1200. Ja vel, da jeg venter til mandag da. Mandag: 10 minutter i telefon kø er mer enn nok. I hvert fall når en stemme bryter inn to ganger i minuttet og opplyser at vi vil snart ta din samtale, men de har det litt travlet for tiden (fremdeles på svorsk).  Jeg har faktisk andre ting å gjøre på en arbeidsdag.

Etter flere forsøk på kundetelefonen sender jeg en mail. ”Jeg får ikke tak i dere, vennligst ring meg, jeg må få kansellert reisen før torsdag”. Det går to dager og nå snakker vi onsdag. Turen er i morgen. Kl 1511 ringer jeg TL igjen i et siste forsøk. De frekke jævlene har stengt 50 minutter før deres egen teleforsvarer sier de skal stenge! Jeg ringer Norwegain, flyselskapet som skal fly oss fra Bodø til Praha. Jeg har gjort det tidligere i uka også, men de ”kan intat gjøra”. Norwegain kan altså ikke kansellere flybilletter med sitt eget selskap. Snakker om fornuft. Jeg ringer dirkete til hotellet i Praha. ”Sorry, but your travelcompany has to cancel this reservation” *måtte dere brenne et særdeles varmt sted, jævla dritt selskap* Forsikringsselskapet (Hurra for Europeiske!) ringt og sendt 2 mail i løpet av en dag. Easy Peasy!

Torsdag kl 0530 (skulle vært reisedag) våker jeg av sms fra Norwegain. Flyet ditt går om to timer, sees ved gate 14!!! Jævla drit. Jeg har forsøkt og kanslere i en uke også gnir dere salt i såret fordi dere har crappy rutiner! 

5 dager, 1 time + i telefonkø, 2 ubesvarte mail -”Hallå, vælkommen til travellink hur kan jag hjelpa”. En tirade av spørsmål møter meg. Har du sendt mail? Ja. Har du forsøkt å kansellere i henhold til retningslinje vi oppgir på nettet? Ja, for tenk det har jeg. Både Norwegain og Hotellet viste seg å være evneveike!
Den foreløpige enden på vise? Jeg venter enda på svar for Travellink angående oppgjøret mot forsikringen.

Jeg kjenner jeg enda er sur!

Oppdatering 21.februar.
I dag ringte Travellink. De har visstnok telefoner som funker i Sverige også. Damen fortsatte å beklage seg og kunne fortelle at hun regnet med at alt ville gå i orden opp mot forsikringsselskapet. Som jeg sikkert var klar over var ikke pakkereiser refunderebare, men de kunne tilbakeføre en liten sum for hotellbookingen. LUCKY ME 6674 kr ut og 181 kr i retur. Fantastisk.

Mens Europeiske fortsetter og imponere. Hele beløpet er allerede tilgjengelig på min konto. Og dette før jeg har sendt over dokumentene de etterspørr.
Ukas kaktus går til Travellink og ukas rose til Europeiske!

1 kommentar:

Kristine Monsternes sa...

Herlig! Tenk at noe så (tilsynelatende) enkelt må være så vanskelig! Lykke til videre :)