tirsdag, februar 14, 2012

SLIK kan det gå

Da var vi langt inne i 2012 og jeg har ikke evnet å produsere et eneste blogginnlegg. Verken på norsk eller engelsk. – Jeg tar selvkritikk.
Jeg har rett og slett ikke vært hissig nok!

Vel, det er jo en sannhet med modifikasjoner, jeg har jo vært hissig på diverse nettaviser og har innledet min egen versjon av VG-testen (VG-testen er enkelte kretser kjent som en prosess/refleksjon som gjøres for å se om noe tåler dagens lys (les: komme ut i offentligheten)). 

Men min egen VG-test har vært å unnlate å lese VG, både nettavis og papiravis.
Hvorfor? Jo, fordi jeg mener landets (tidvis) største avis er fordummende. Når jeg skal lese nyheter driter jeg i hva som har hendt med ”kjendis” x og y fra ett eller annet idiotisk realityshow. La oss ta Plumbo – Mokkamann – Madcon smørja. Etterfulgt av Janne Kristiansens løsmunnhet, etterfulgt av enda en oppblåst sak om et menneske (helst politiker) som har gjort en feil. GUD BEDRE! Og la oss ikke glemme den gangen Bård Vegard Solhjell ”sneik” på trikken.
Nå skal det sies at VG dessverre ikke er alene, men jeg velger fritt hvem jeg tar min vrede utover! 
Misjonen sier det bedre

Dagbladet ligger ikke langt bak i rekka. Med sine ”slik gjør du det”-spalter, eller "dette lurer vi ikke på" hos Antonsen og Golden i Misjonen. Jeg nevner i fleng: slik laget du godt smør, slik unngår du parkeringsboten, slik unngår du å dra inn skitt fra møkkete sko, slik orker du mer, slik unngår du leiebilfella, mobilfella etter utenlandsferien, sjokkregninga etter ferien, å bli stående flomfast, tabbekjøp av feriebolig, for mye salt, midtlivskrisa, smitte fra vaskemaskin, hyttekrangel, pigmentflekker og så videre. Lista er lang og deprimerende. 
Eksempel:
Det gjør meg så trist. Tenk å utdanne seg til journalist og på i oppdrag å skrive meningsløs saker som får leserne til heller ønske å klore seg i øyeeplet med lange negler.

Min forakt for rikspressen fortsetter