mandag, mars 11, 2013

Mote, et helt naturlig tema for meg...

Eller ikke!

Dagens snakkis i moteverden er at en lue (hu eller lu på fauskisk) muligens kanskje er i ferd med å bli harry! Gud bedre!

minmote.no kan vi lese om den snasne Carhart som har blitt så poplulær at den trolig er å annse som harry innen kort tid. Jeg var innom Ettermiddagen på tv2 tildigere i dag og det ble sannelig diskutert der og. 

Jeg har ingen problemer med den gule topplua til Rihanna og Tone. Jeg har heller ingen problem med at folk kjøper lua. Det jeg syns er merkelig er at de samme menneskene som forteller oss "I [sett inn sesong] skal vi kle oss i ditt og datt" synes det er trist at tipper over.  "Det har blitt for kommersielt så nå liker jeg det ikke lengre". 

Det er jo litt av greia med mote. Eller har jeg misforstått det hele? - Mange vil nok si ja. For hvis det er noe jeg bryr meg lite om så er det trender og det å være "in". Jeg har gått i flanellskjorte så lenge at jeg kom i skade for å bli "in" et øyeblikk der i 2010!

Moteskribenter/bloggere/magasier forteller oss hva vi skal bruke fra sesong til sesong, og dagen etterpå får man beskjed om å skille seg ut. Det må da være jævlig vanskelig å skille seg ut i akkurat det samme antrekket eller tilbehøret som alle andre. Dyrt er det faen med også

Og når vi snakker om mote... Skolesekk til flere tusen kroner. Jeg har ikke ord!

Og vær deg selv, men se ut som alle andre. Vanskelige greier.

I dag har jeg også lært at Puma er ut, verdens styggeste sko Ugg er også teit! Acne er visstnok er klesmerke. Jeg står over. Når jeg tenker på Acne så tenker jeg på kviser

Ingen kommentarer: