onsdag, november 01, 2006

Tittel

Fortell meg din tittel og jeg skal fortelle deg hvem du er.

Det var nok ikke helt slik ordtaket var, men titler er noe som opptar endel mennekser. Kanskje helst menn med høye ambisjoner og saldo der etter.

De fleste har mer enn én tittel og vise til slik er også tilfelle for meg. Jeg kan ramse opp noen; offiser, frøken, løytnant, planleggingsoffiser, datter, søster og snart tante.
Min søster er redigerer og min far Support manager. For noen år tilbake satt jeg i en stilling som gjorde meg til Flyplassoperasjons Offiser. En lang og komplisert tittel som oser autoritet og viktighet. inntil nylig den kuleste titlen jeg hadde hørt.

Men så kom den forskrudde regjeringa i Israel på banen. En eller annen noldus hadde fått tittel Vise Statsminister for strategiske trusler. Hæ? What! Oh my god! Snakker om. SKuller likt å sett stillingsinstruksen til den mannen, for det var selvsagt en mann. Sikkert med feit bankkonto og dertil liten tissefant

Ingen kommentarer: