onsdag, desember 30, 2009

Nok nå! 2009

Når jeg skal oppsummere 2009 velger jeg som vanlig å fokusere på det negative. Jeg presenterer herved en liste over personer, saker og ting jeg vil se MINDRE av i 2010. Dessverre er hukommelsen litt dårlig, så det kan hende at jeg har glemt det som var "in" og i vinden tidlig i året. I så tilfelle tar jeg i mot tips i kommentarseksjonen.

I mai (jeg tror det var da) kom Svineinfluensaen på banen. Mexico var først ute og selv om viruset offisielt fikk navnet H1N1 var begrepet Svineinfluensa som minner meg kraftigst om året 2009. Jeg var dessutten så heldig at jeg fikk lov å være syk og mate kroppen med tamiflu i november. Den etterlengta vaksinen kom i november. Selv fikk jeg den i desember og ble selvsagt syk av den også… I 2010 vil jeg høre mindre om svineinfluensa og se mindre til den. Takk!

Det var vel på samme tid Alexander Rybak vant Eurovision Song Contest. Det i seg selv var jo moro. Men i ettertid har det blitt mer enn nok den unge jentefuten herr Igorovitsj Rybak. Ta deg en pause, Alexander.

Ut av intet kom en svensk frøken ved navn Anna Anka snikende frem på tv-skjermen og i alle landets aviser. Med ville historier om avsugninger og det ene etter det andre. Om ikke verden hadde et bilde av blonde svensker fra før av, har denne gale damen ødelagt for alle (?) smarte svensker der ute. Måtte 2010 bli et Anka fritt år! Dog tviler jeg på det, da tv3 over jul begynner å sende ”Svenske Hollywood fruer”.

2009 kunne by på vampyrer i alle kanaler. Fra Twilight til True Blood og Lesbian Vampire Killers. Jeg synes det begynner å bli litt vel mange bleke, blodsugende vampyrer der ute. Jeg har klart å holde meg unna det meste, men tidligere i høst så jeg Twilight. Skal si jeg ikke ble imponert. Dialogen var jævlig platt og livløs og konseptet særdeles lite originalt. I 2010 ønsker jeg meg færre filmer om vampyrer.

2009 var året for falne storheter. Tiger Woods gikk på en blemme. Mannen som har virket som en fin fyr og en veldig sympatisk idrettsutøver kjørte i et tre. Det viste seg siden at han ikke har vært den fantasitske ektemannen og trofaste partner alle hadde trodd. What a shocker! Den ene elskerinna etter den andre kommer krypende frem. Alt i alt har slutten på 2009 vært en dårlig periode for Tiger… Det siste jeg leste var at han skulle gå i terapi for sin sexavhengighet. Jeg tror ikke 2010 blir Tiger Woods’ store år… Jeg lurer på om Puff Daddy skal komme å ordne opp i dette også

Nå er det selvsagt mye jeg har glemt. På tampen av året fant VG ut at de skulle sparke litt mer i retning av Torbjørn Jagland. Mannen har jo fått ny jobb i Europa og dermed gjorde norske skatteregler at han plutselig ble nullskatteyter, noe som selvsagt var Jaglands skyld...

Obama var en tur innom Oslo... Nok om det!

Fotballklubbene i eliteserien og adeccoligaen har dessutten konstant dårlig økonomi og kan umulig ha noen i ledelsen som har studiepoeng i økonomi. I 2010 ønsker jeg at det stilles samme krav til de store herreklubbene som det gjøres til de små landet rundt, og ikke minst dameklubbene i dette landet. Alt i alt synes jeg vi hører for mye fra de to øverste divisjonene i dette landet. Mindre fotball i 2010 takk (dog tviler jeg på det, det er jo VM i juni

Ja, det var det! Michael Jackson har vi fått nok av. Måtte musikken hans leve evig, men seriøst! Mannen var jo looney tune, så nå er det nok. Andre har nevnt finanskrisa. Og der er jeg nok enig. Dog har jeg valgt å ignorere alle tips og triks fra alle økonomene og velger å gjøre ting enkelt... Follow the link

1 kommentar:

Kristine sa...

Som jeg skrev til deg på FB, jeg vil se mindre tributes o.l. til MJ..